Daniel Seehuusens resa till topp tio i vad som brukar kallas ”VM i bartending” startade redan i februari, då 10 000-tals bartenders sökte till tävlingen. Genom att återvinna grapefruktskal från restaurangernas kök och använda sig av lokala smaker i sin ”Bjäre-gimlet” tog sig Daniel från svenska finalen i Stockholm till nordisk final i våras. Därefter väntade deltävlingar i Köpenhamn och efter mycket omtanke och slit gick Daniel vidare till världsfinalen i Sydney.
Daniel Seehuusen flyttade i vintras från Göteborg till södra Sverige för att arbeta som barchef på Hotel Skansen och GRAM Group. Hans ambitioner stannar inte i tävlingsarenan, utan omfattar även koncernens gäster och personal.
– Min vision är att göra Bjärehalvön till en cocktaildestination, säger Daniel Seehuusen. Hit ska man resa för att dricka cocktails och prova något nytt. Och här ska man söka jobb om man vill utvecklas inom yrket. Vara kreativ och lekfull i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik.
Kontaktpersoner
Helle Fromberg Hammarström, Public Relations GRAM Group
helle.fromberg@gramgroup.se, +46 (0)431 55 82 81
Daniella Andrys, marknadschef GRAM Group
daniella.andrys@gramgroup.se
Pressbilder
Om GRAM Group
GRAM Group består av Hotel Skansen i Båstad, Hotel Riviera Strand, Torekov Hotell samt restaurangerna Sand, Restaurang Riviera, Bistron, Sands Bakficka, Pepe’s Bodega och Papas. Vår vision är att skapa norra Europas starkaste destination genom gästupplevelser som kännetecknas av atmosfär, passion och personlighet. Alla hotell inom GRAM Group är miljömärkta av Svanen och certifierade av Svenska Möten. www.gramgroup.se